|
![]() ![]() |
چاپ خبر
![]() مقاله:بررسی میزان موفقیت در اجرای مدیریت دانش بهعنوان نوآوری
موضوعات مرتبط: محصولات دانشی مدیریت دانش
منبع:نصرالله زاده, مهدی, رجبزاده, حامد, قدک, فرهاد. (1397). بررسی میزان موفقیت در اجرای مدیریت دانش بهعنوان نوآوری. فصلنامه مدیریت راهبردی دانش سازمانی, 1(2), 137-186.
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 پژوهشگر مرکز علم و فناوری دانش و پژوهش دانشگاه جامع امام حسین(ع)، تهران، ایران 2 دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران 3 دانشیار، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، تهران، ایران. چکیده مسئله مورد بررسی پژوهش بررسی میزان موفقیت در اجرای مدیریت دانش بهعنوان نوآوری با در نظر گرفتن چهار عامل تأثیرگذار در اجرای نوآوری (عوامل فردی، عوامل اجتماعی، ویژگیهای نوآوری و عوامل سازمانی) است. سؤال اصلی این است که آیا بین عوامل مؤثر در اجرای نوآوری و موفقیت این مؤسسه در اجرای مدیریت دانش بهعنوان نوآوری رابطه معنیدار وجود دارد. جامعه آماری 15 نفری پژوهش را مدیران این مؤسسه تشکیل میدهند که از مدیریت دانش بیشترین استفاده را میکنند. نتایج با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون تجزیهوتحلیل شد؛ سپس فرضیات معنادار با آزمون رگرسیون مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که عوامل فردی با ضریب همبستگی (817/0)، ویژگیهای نوآوری با ضریب همبستگی (66/0) و عوامل اجتماعی با ضریب همبستگی (588/0) با موفقیت در اجرای مدیریت دانش رابطه معناداری دارد و بهرغم همبستگی ضعیف (404/0) و نبود رابطه معنادار بین عامل سازمانی با موفقیت در اجرای مدیریت دانش، نتیجه نشان داد که مدیریت دانش از دید همه عوامل یادشده با ضریب همبستگی (819/0) با موفقیت در این مؤسسه اجرا شده است.
-
1398/11/25 - ٠٩:٣٠ / شماره خبر: ١٠٣٣ / تعداد نمایش خبر: 127
1398/11/25 - ٠٩:٣٠ / Code: ١٠٣٣ / Number: 127 امتیازدهی ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() برای این خبر نظری ثبت نشده است نظر شما
محصولات دانشی دانشکده
خدمات ما
|
آدرس: تهران - بزرگراه شهید بابایی - دانشگاه جامع امام حسین (ع) - پردیس مرکزی- دانشكده و پژوهشكده مدیریت و اقتصادتلفن تماس: 77105823-021 پست الکترونیکی: ckm@ihu.ac.irتمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشگاه جامع امام حسین(علیه السلام) می باشد.همراهان این صفحه: |