|
![]() ![]() |
چاپ خبر
![]() کسر خدمت:طراحی الگوی پیاده سازی استراتژی در سازمان های غیرانتفاعی
موضوعات مرتبط: محصولات دانشی تحول و تعالی سازمانیعنوان پروژه: طراحی الگوی پیاده سازی استراتژی در سازمان های غیرانتفاعی مجری پروژه: مسعود یدائی امناب- دانشجوی دکتری سیاست گذاری علم و فناوری- دانشگاه تهران ناظر علمی پروژه: آقایان دکتر طاهری و دکتر بازرگانی تابستان 1398 گزارش حاضر ترجمه کتاب «راهنمای کامل فرآیندهای کسب و کار» است. این کتاب یک کتاب جامع در حوزه مدیریت فرآیند است و بیش از 80 نویسنده دارد. کتاب مشتمل بر بخشهای گوناگونی از جمله تاریخچه تکامل مفاهیم فرآیندی، روش تفکر درباره مدیریت فرآیندها، روش کار با فرآیندها، روش مدلسازی فرآیندها، حکمرانی فرآیندها و مربیگری فرآیند است. این کتاب بسیار پرحجم بوده و لذا در گزارش حاضر بخشهای اول (مقدمه و تاریخچه تکامل مفاهیم فرآیندی) و دوم (روش تفکر درباره مدیریت فرآیندها) آن ترجمه شده است. در بخش اول کتاب تاریخچه مفاهیم مدیریت فرآیند از زمان سانتزو در 544 سال قبل از میلاد تا سالهای اخیر به 4 فاز تقسیم شده و معرفی شده است. فاز اول بیانگر دورهای است که تمرکز بر تقسیم کار و بالا بردن بهرهوری از این طریق بود. مهمترین افراد در این دوره تیلور، آدام اسمیت و هنری فورد هستند. در دوره دوم علاوه بر تقسیم کار، مطالعات حرکت نیز انجام شده و همچنین به روابط انسانی توجه میشود. افراد شاخص در این دوره هنری لورنس گانت، گیلبرت و دانشمندان شرکت تویوتا (با معرفی سیستم تی.پی.اس تویوتا) هستند. در دوره سوم تکامل فرآیندها فناوری اطلاعات به کمک این حوزه میآید و پیشرفتهای شگرفی ایجاد میکند. کارها و افراد شاخص این دوره ابزاری تی.کیو.ام، شش سیگما، بی.پی.آر (مایکل همر)، معماری سازمانی (جان زاچمن) هستند. در فاز چهارم دانش مدیریت فرآیند مجتمع شده و ابزارهای بی.پی.ام.ان توسعه داده میشوند. همچنین تعریف واحدی از مدیریت فرآیند ارائه میشود. بخش دوم کتاب به هستیشناسی فرآیندها اختصاص یافته است. در این بخش ابتدا توضیحاتی در خصوص هستیشناسی داده میشود. سپس مفاهیم فرآیندی در قالب هستیشناسی مدیریت فرآیند مورد بحث قرار میگیرند. -
1398/11/05 - ١٠:٢٣ / شماره خبر: ٩٩٠ / تعداد نمایش خبر: 201
1398/11/05 - ١٠:٢٣ / Code: ٩٩٠ / Number: 201 امتیازدهی ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() برای این خبر نظری ثبت نشده است نظر شما
محصولات دانشی دانشکده
خدمات ما
|
آدرس: تهران - بزرگراه شهید بابایی - دانشگاه جامع امام حسین (ع) - پردیس مرکزی- دانشكده و پژوهشكده مدیریت و اقتصادتلفن تماس: 77105823-021 پست الکترونیکی: ckm@ihu.ac.irتمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشگاه جامع امام حسین(علیه السلام) می باشد.همراهان این صفحه: |