پنج شنبه ١٩ تير ١٣٩٩
 


چاپ خبر Print
خبر: تصویب آئین نامه جدید ارتقاء اعضای هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع)

 
دکتر منصور کبگانیان قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آئین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) برای چهار سال به صورت آزمایشی تصویب شد.

 

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه که دستور آن بررسی آئین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) بود، دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر توجه به مزیت‌هایی موجود در کشور تأکید کرد و گفت: یکی از مهمترین مزیت‌های انقلاب اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
وی با بیان این مطلب که درست است که سپاه پاسداران به عنوان یک نیروی نظامی مطرح است، تأکید کرد: سپاه پاسداران یک نیروی تضمین کننده قدرت و قوت جمهوری اسلامی ایران است.

 

خبر: تصویب آئین نامه جدید ارتقاء اعضای هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع)

 

دکتر عاملی گفت: در دنیا توسعه صنعتی، کشاورزی، خدمات، فناوری‌ها و نوآوری‌های متعدد در صنایع دفاعی بزرگ به وجود آمده است.

 

قوت و قدرت فرهنگی، معنوی، نظامی، سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی به سپاه پاسداران وصل است و خوشبختانه سپاه انحرافی از مسیر اصلی انقلاب اسلامی نداشته است

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در کشور آمریکا نیز فناوری‌های نو و هوش مصنوعی و بسیار دیگر از نوآوری های حوزه صنعت و فناوری متولد ارتش آمریکا است. وی خاطرنشان کرد: قوت و قدرت فرهنگی، معنوی، نظامی، سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی به سپاه پاسداران وصل است و خوشبختانه سپاه انحرافی از مسیر اصلی انقلاب اسلامی نداشته است.

 

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی تفاهم نامه‌‌ای با ستاد کل نیروهای مسلح به منظور مشخص شدن همکاری‌هایی که شورای عالی با ستاد کل می‌تواند داشته باشد، تنظیم کرده که در شرف نهایی شدن است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه 18 دانشگاه نیروی مسلح در کشور فعال است، گفت: برای این دانشگاه‌ها با توجه به ماموریت‌های خاص، نیازمند سیاست‌های متفاوت در جذب، آیین نامه ارتقا و توسعه رشته‌های تخصصی هستیم که لازم است در سیاست‌گذاری و ظرفیت سازی‌های علم و فناوری به آن توجه شود.
دکتر عاملی در مورد جایگاه رهبری درنظام سیاست‌گذاری گفت: نظام سیاست‌گذاری خط مشی را از حکمت رهبری دریافت می‌کند، رهبری هم در یک فرآیند رفت و شد این نظام سیاست‌گذاری را تنظیم می‌کند به این صورت که در سیستم، کارشناسی و گردش کار می‌شود.

 

یکی از خصوصیات حکمت رهبری این است که حتی یک تناقض در رفتار ایشان وجود ندارد و یکپارچگی در رفتار ایشان به صورت یک زنجیره شکل گرفته و پیوسته است

 

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران بر ضرورت باور به حکمت و توانایی رهبری تأکید کرد و گفت: ضرورت دارد بر خطوط و مسیرهایی که رهبری تعیین می‌کنند، متعهد باشیم.

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: یکی از خصوصیات حکمت رهبری این است که حتی یک تناقض در رفتار ایشان وجود ندارد و یکپارچگی در رفتار ایشان به صورت یک زنجیره شکل گرفته و پیوسته است.
وی بر ضرورت فراهم شدن شرایط ویژه برای نیروهای مسلح تأکید کرد و افزود: در رتبه‌بندی نظامی کشورها  صنعت دفاعی ما جایگاه پنجم و در بعضی از نظام‌های رتبه‌بندی جایگاه دوازدهم را دارد.
وی گفت: نظام تجدد فرهنگ شرمندگی را راجع به نیروهای نظامی ایجاد کرده است، که ضرورت دارد این فرهنگ کنار گذاشته شود و باید فرهنگ افتخار جایگزین آن شود که خوشبختانه امروز در جامعه ایران شاهد آن هستیم که مردم اعتماد بالایی به نیروهای مسلح دارند و امنیت این کشور پهناور را محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح می‌دانند.
استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران گفت: طبق بند 21 راهبرد ششم سند نقشه جامع، که به بازتعريف نظام ارتقاي اعضاى هيأت علمى و پژوهشگران براساس ضوابط كيفي واهداف و ارزش‌های نقشه جامع علمى كشور تأکید دارد، ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور برای تصویب ماده پیشنهادی دانشگاه امام حسین (ع) اختیار لازم را دارد.
دکتر عاملی در مورد ماده پیشنهادی دانشگاه امام حسین (ع) برای ارتقای اعضای هیأت علمی، پیشنهاد داد: این ماده به مدت 4 سال صرفاً برای دانشگاه امام حسین (ع) تصویب شود چرا که در این دانشگاه ظرفیت‌های بسیار بزرگی فراهم شده و رابطه دانشگاه و صنعت در این دانشگاه تأمین شده است و در صورت موفقیت، این ماده به 18 دانشگاه نیروی مسلح تعمیم داده شود.
وی با تأکید بر اینکه دانشگاه با آئین نامه ارتقاء اعضای هیأت علمی راهبری می‌شود، افزود: در این آیین‌نامه تصریح شده است که دانشگاه‌های خاص ضوابط خاص را داشته باشند و ماده 5 اجازه توجه به ماموریت های خاص دانشگاه را می دهد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ارتقاء علمی کشور، خاطرنشان کرد: تعداد مقالات بین‌المللی کشور در سال 1998، هزار مقاله بوده است که این تعداد در سال 2018 به 50 هزار رسیده است که نشان دهنده ظرفیت بزرگ دانشگاه‌های کشور است و ما باید بر تقویت این روند تاکید داشته باشیم.

"سردار فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران: مقالات ISI  در حل مسائل کشور تأثیر چندانی ندارد."
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص دستور جلسه که به بررسی آیین‌نامه ارتقای اساتید دانشگاه امام حسین (ع) اختصاص داشت، با اشاره به اینکه دانشگاه امام حسین تنها یکی از دانشگاه‌های زیر مجموعه سپاه پاسداران محسوب می‌شود، اظهار کرد: چندین مصوبه برای راه اندازی دانشگاه‌های زیر مجموعه سپاه وجود دارد که برخی به مرحله اجرا نرسیده است.

سردار فدوی

خبر: تصویب آئین نامه جدید ارتقاء اعضای هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع)

تاکنون به سراغ هر کاری که رفتیم آن را به سرانجام رساندیم چراکه نیروی مناسب و مستعد آن را داشته و به کار گرفتیم
وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متناسب با عظمت وجود انقلاب تکالیفی دارد، گفت: قدمت دانشگاه  امام حسین (ع) به دهه ۶۰ برمی‌گردد و در مجموعه سپاه پاسداران نسبت به کارهایی که باید در دانشگاه انجام شود متفق‌القول هستیم.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: تاکنون به سراغ هر کاری که رفتیم آن را به سرانجام رساندیم چراکه نیروی مناسب و مستعد آن را داشته و به کار گرفتیم.
سردار فدوی به موضوع مقالات ISI و تأثیر آن بر حل مسائل کشور هم اشاره داشت و گفت: این مقالات بیشتر برای حل مسائل کشورهای دیگر از جمله آمریکاست و برای حل مسائل کشور کمتر کارایی دارد و این در حالی است که تعداد بسیاری مسئله داریم.
وی با ذکر مثالی از امام خمینی (ره) در سال ۶۳  افزود: در جمعی درباره تعداد ابر قدرت‌ها صحبت کردند و معتقد بودند که دو ابر قدرت داریم در حالی که امام (ره) می‌فرمایند ما هم باید خود را جزو ابرقدرت‌ها بدانیم بنابراین سه ابر قدرت داریم؛ اگر این باور را همچنان داشتیم در شرایط فعلی بهتر عمل می‌کردیم.

دکتر حسنی آهنگر: تحول علمی و تعالی معنوی، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای تحقق دانشگاه تمدن‌ساز است.
در ادامه جلسه دکتر محمدرضا حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) به ارائه گزارشی با موضوع آیین‌نامه نظام ترفیع و ارتقای اعضای هیئت‌علمی دانشگاه امام حسین(ع) پرداخت و گفت: در این گزارش مسئله اصلی، بررسی نقش دانشگاه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و ایجاد تمدن نوین اسلامی است که در این گزارش مهم‌ترین رکن دانشگاه تمدن‌ساز استاد و پیشران اصلی این رکن نظام تعیین ارتقا تعریف شده است.

سردار حسن اهنگری فرمانده دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام

ریل انقلاب اسلامی مکتب‌ها، منشورها و الگوهای خاصی دارد که یکی از این الگوها دانشگاه تراز اسلامی است که خوشبختانه در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شده است
وی افزود: قطار پیشرفت انقلاب اسلامی برای رسیدن به آرمان بلندش باید در مسیر انقلاب حرکت کند.
دکتر حسنی آهنگر با بیان این مطلب که قطار پیشرفت را دانشگاهیان به سمت ریل انقلاب اسلامی، هدایت می‌کنند گفت: ریل انقلاب اسلامی مکتب‌ها، منشورها و الگوهای خاصی دارد که یکی از این الگوها دانشگاه تراز اسلامی است که خوشبختانه در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شده است.
فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) با تأکید بر اینکه تحول علمی و تعالی معنوی، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای تحقق دانشگاه تمدن‌ساز است، خاطرنشان کرد: یک نقشه‌ راه دانشگاه تراز انقلاب اسلامی برای تمدن‌سازی و کسب مرجعیت علمی در افق 50 ساله تعریف کرده‌ایم.
وی افزود: استاد در دانشگاه تمدن‌ساز نقش کلیدی دارد و اگر مولفه تعیین ارتقا به درستی هدایت شود استاد نیز در دانشگاه به درستی هدایت می‌شود.
دکتر حسنی آهنگر در تشریح وضعیت فعلی آئین نامه ارتقاء اعضای هیأت علمی گفت: کسب حداقل 10 امتیاز فرهنگی، 20 امتیاز آموزشی، 65 امتیاز پژوهشی و 10 امتیاز علمی اجرایی برای دانشیاری نیاز است که متأسفانه تمرکز بیشتری در حوزه پژوهشی و ارائه مقاله است.
وی در مورد مدل پیشنهادی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: در ماده یک که مربوط بخش فرهنگی است امتیاز بر اساس امیدآفرینی با تبیین دستاوردها و مسائل انقلاب اسلامی تعیین می‌شود.
فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) افزود: در ماده دو که به بخش آموزشی مرتبط است شاگردپروری در بستر انجام رساله و پایان‌نامه سنجیده می‌شود. دکتر حسنی آهنگر گفت: در ماده سه که به بخش پژوهشی اختصاص دارد حل مسئله و نوآوری ملاک تعیین است و همچنین در ماده چهار که بخش علمی اجرایی است مسئله‌یابی در بستر تعامل با رده کاربر ارزیابی می‌شود.
وی تأکید کرد: در مدل پیشنهادی دانشگاه امام حسین (ع) برای ارتقا به مرتبه دانشیاری و استادی به‌ ترتیب چاپ حداقل 3 و 5  مقاله نمایه شده در مجلات معتبر بين‌المللي(ISC، ISI و SCOPUS و ...)، مستخرج از پروژه‌های مصوب خاتمه یافته یا پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی ناظر به حل مجموعه مسائل و موضوعات سپاه، به‌عنوان نویسنده مسئول الزامی است.
فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) افزود: همچنین در مدل پیشنهادی تالیف یا تصنیف یک کتاب مرتبط با پروژه‌های مصوب خاتمه یافته، مقالات و پایان‌نامه‌ یا رساله مرتبط با کرسی تخصصی متقاضی، ناظر به حل نظام مسائل سپاه برای ارتقا به مرتبه استادی الزامی است.
وی در تشریح پیامد تحقق دانشگاه تراز انقلاب اسلامی تمدن ساز تصریح کرد: خارج شدن از قالب‌های ترسیم‌شده نظام ‌سلطه برای مدیریت دانش و علم جهانی با دستیابی به الگوی انقلابی بومی برای مدیریت دانشگاهی و خروج از شاگردی مادام‌العمر در عرصه علم و فناوری از پیامدهای دانشگاه تراز انقلاب اسلامی تمدن ساز است.
دکتر حسنی آهنگر خاطرنشان کرد: تمامی دانشکده‌ها، مراکز و گروه‌های علم و فناوری و اساتید دانشگاه امام حسین (ع) نقشه راه دارند که هر استادیار جدید این دانشگاه نقشه راه ده ساله دارد.
فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) در مورد اقدامات انجام گرفته برای هماهنگی و دریافت مجوز گفت: در این زمینه مکاتبات و جلساتی با وزارت علوم، شوارای عالی انقلاب فرهنگی، ستاد نقشه جامع علمی کشور داشته‌ایم.

دکتر سوزنچی

دکتر سوزنچی: آیین‌نامه پیشنهادی ارتقاء هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع)، در راستای مأموریت‌گرایی است
دکتر ابراهیم سوزنچی معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه در دانشگاه امام حسین (ع) اقدامات مثبتی برای آیین‌نامه ارتقا انجام شده است، تأکید کرد: مباحث تخصصی پیرامون مدل پیشنهادی این دانشگاه در ستاد نقشه جامع علمی کشور انجام و به صورت کامل بررسی شده است.
وی تصریح کرد:مادهه واحده پیشنهادی مختص دانشگاه امام حسین (ع) است و بازگشت دارد به مأموریتی که فرمانده کل قوا به این دانشگاه واگذار کرده‌اند و ایشان تأکید دارند که اگر این دانشگاه مسائل سپاه را حل نکند به انحراف رفته است.
دکتر سوزنچی گفت: ماده واحده پیشنهادی در راستای مأموریت گرایی و به طور خاص برای مأموریت دانشگاه امام حسین (ع) است.
وی متن ماده واحده را به این شرح بیان داشت: ماده واحده: بازگشت به درخواست رئیس هیئت امنا و فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبتنی بر لزوم انجام ماموریت‌های ابلاغی فرماندهی کل قوا به دانشگاه امام حسین (ع) برای رفع نیازهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در راستای تحقق تدابیر و انتظارت مقام معظم رهبری راجع به تحول در آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی کشور و به استناد راهبرد کلان 6 اقدام ملی 21 نقشه جامع علمی کشور و ماده 5 سیاست‌های آمایش آموزش عالی در ارتباط با ماموریت گرایی دانشگاه‌ها؛ به هیئت ممیزه دانشگاه جامع امام حسین (ع) اجازه داده می‌شود، تغییرات آیین‌نامه پیشنهادی ترفیع و ارتقای دانشگاه به شرح پیوست را به مدت 4 سال به صورت آزمایشی اجرا کند.
دکتر سوزنچی تأکید کرد: تبصره‌ای تحت عنوان "دانشگاه موظف است نتایج حاصل از پیاده سازی این آئین نامه را سالانه به ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گزارش نماید و پس از چهار سال، گزارش جامع پیاده سازی آن را به همراه طرح جدید آئین نامه ارتقاء، جهت تصویب مجدد به ستاد ارائه نماید" نیز تعریف شده است.
معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری با اشاره به ضمیمه این ماده واحده گفت: حداقل امتیاز لازم از مواد چهارگانه برای دانشیاری و استادی 130 و 150 است که کسب 5 امتیاز از تقید و پایبندی به ارزش‌های دینی، کسب 3.5 امتیاز از بند مسئولیت‌پذیری در نظام تربیتی دانشگاه و کسب 1.5 امتیاز از  بند  شرکت در کارگاه‌های توانمندسازی اعضای هیأت‌علمی الزامی است.
وی با بیان این مطلب که از بند کمیت تدریس، کسب حداقل ده امتیاز الزامی است، تصریح کرد: هدایت، راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه و رساله‌ها مبتني بر حل نظام مسائل از ماده 3 به این ماده منتقل و کسب حداقل8  و 15 امتياز از اين بند براي ارتقا به دانشياري و استادي الزامي است.
دکتر سوزنچی گفت: مرجعیت علمی و برخورداری از برجستگی یا شاخص بودن در امر تربیت و آموزش  و دانش‌پژوهی در حوزه­ آموزش پژوهش‌محور و مأموریت‌گرا به به این بند اضافه می‌شود.
وی ادامه داد: اصلی‌ترین تغییر در بند 3 کسب 25 و 40 امتیاز برای مراتب دانشیاری و استادی از بند حل مسئله از نظام مسائل و موضوعات (گزارش‌های علمی طرح‌های پژوهشی) الزامی است.
معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری در تشریح دیگر تغییرات در بند 3 گفت: برای ارتقا به مرتبه دانشیاری و استادی به‌ ترتیب چاپ حداقل 3 و 5  مقاله نمایه شده در مجلات معتبر بين‌الملي(ISC، ISI و SCOPUS و ...)، مستخرج از پروژه‌های مصوب خاتمه یافته یا پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی ناظر به حل مجموعه مسائل و موضوعات سپاه، به‌عنوان نویسنده مسئول الزامی است که دو عدد از آنها حتما باید به زبان فارسی باشد.
وی در مورد تغییرات بند 4 نیز اظهار کرد: کسب حداقل 15 امتیاز از 35 امتیاز از بندهای 19گانه و کسب حداقل 5 امتیاز از بند حضور فعال و تمام وقت در دانشگاه و رده کاربر(جامعه، سازمان و صنعت) و حداقل 10 امتیاز از بند احصای نظام مسائل و موضوعات الزامی است.
دکتر سوزنچی در پایان گفت: در این 4 ماده وتویی اضافه شده است که این تغییرات نیازمند مصوبه است.

دکتر کبگانیان: عدم ارتباط بین مأموریت‌های وزارت‌خانه‌های اجرایی با دانشگاه‌ها یکی از مشکلات اصلی است

دکتر کبگانیان

دکتر منصور کبگانیان قائم مقام و دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه یکی از مشکلات دانشگاه های کشور عدم ارتباط بین مأموریت‌های وزارت‌خانه‌های اجرایی مانند صمت، نیرو و کشاورزی با دانشگاه‌های کشور است، گفت: خوشبختانه مأموریت‌های دانشگاه جامع امام حسین(ع) متناسب با نیازهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و ارتباط بین بخش دانشگاه و نهاد اجرایی در این دانشگاه وجود دارد.
وی همچنین در خصوص شأنیت بررسی موضوع در این جلسه اظهار داشت: طبق اقدام ملی 21 راهبردکلان ششم سند نقشه جامع علمی بازتعریف نظام ارتقای اعضای هیأت علمی و پژوهشگران به این ستاد محول شده است.

دکتر غلامی: در آیین‌نامه ارتقاء الگوی امتیازدهی برای رشته‌های مختلف و مراکز آموزشی متفاوت است
دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره اینکه دانشگاه امام حسین (ع) دانشگاهی درون دستگاهی است، گفت: پروژه‌های مخصوص و همین‌طور هیأت علمی مشخصی دارد.
وی با اشاره به آیین‌نامه ارتقای اعضای هیأت مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: طبق این آیین‌نامه اعضای هیأت ممیزه در تفسیر بندها و مواد ارتقاء اعضاء هیأت علمی اختیار دارند و الگوی امتیازدهی ارتقاء هیأت علمی برای رشته‌های مختلف و مراکز آموزشی متفاوت است.
وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری که جایگاه علمی کشور نباید کاهش یابد، گفت: این سوال مطرح می‌شود که منظور از جایگاه علمی، درونی است یا در رقابت با کشورهای دنیاست؟ سوال دیگری که مطرح است این است که چند درصد از علم دنیا در کشور تولید می‌شود؟
دکتر غلامی تأکید کرد: آئین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی مرجع است و می‌توان به صورت موردی برای دانشگاه‌های خاص بررسی و اصلاحاتی داشته باشد.
دکتر جاسبی
 
دکتر جاسبی: رفع انحصار پایگاه های استنادی غربی برای تمام دانشگاه های کشور اجرا شود
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
دکتر عبدالله جاسبی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این جلسه ضمن تأکید بر لزوم رفع انحصار پایگاه‌های استنادی غربی مانند ISI و اسکوپوس برای ارتقای اساتید گفت: این مدلی که دانشگاه جامع امام حسین(ع) برای ارتقای اساتید این دانشگاه طراحی کرده‌اند باید برای تمام دانشگاه‌های کشور اجرا کرد و مناسب است تصمیم شورای عالی در این زمینه هر چه سریع‌تر اجرایی شود تا دیگر دانشگاه‌های کشور نیز نوآوری و حل مسائل کشور یک شاخص اصلی برای ارتقای اساتید شود.
وی افزود: این مسئله باید هر چه سریعتر برای تمام دانشگاه‌های کشور اجرایی شود و دانشگاه‌ها مکلف شوند که شاخص‌های ارتقا را متناسب با نیازهای کشور اصلاح کنند.
دکتر الستی
دکتر الستی: سخت‌گیری‌ها در راستای ارتقاء وضعیت شاخص‌های اساتید باشد
دکتر آریا الستی معاون نخبگان و سرآمدان بنیاد ملی نخبگان کشور با اشاره به اینکه دانشگاه‌ امام حسین(ع) به عنوان یک دانشگاه مأموریت محور و متصل به سازمان مطرح است، گفت: ضرورت دارد این دانشگاه سر پلی با سایر مراکز علمی کشور داشته باشد که این سرپل‌ اساتید این دانشگاه هستند.
وی تأکید کرد: سخت‌گیری‌ها به جای اینکه به دنبال ایجاد شبکه علمی و همکاران باشد باید در راستای ارتقاء وضعیت شاخص‌های اساتید باشد.
دکتر الستی تصریح کرد: در تنظیم شاخص‌ها نباید دانشگاه امام حسین (ع) از ظرفیت‌های علمی در سایر دانشگاه‌ها تهی شود.

دکتر حقدوست: شأن معلمی و صاحب‌نظر بودن برای ارتقاء اساتید سنجیده شود

دکتر حقدوست

دکتر علی اکبر حقدوست معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با بیان این مطلب که  در سنجش اشکالات دچار ضعف و انحراف هستیم، گفت: آئین‌نامه ارتقا یکی از ابزارهای تشویقی است و لزومی ندارد که اساتید بعد از 30 تا 40 سال خدمت در دانشگاه حتماً به صورت استاد بازنشسته شوند.
وی تأکید کرد: منطق آیین‌نامه ارتقاء که در دهه 40 و 50 از کشور فرانسه اقتباس شده در دنیا فلسفه‌اش از بین رفته است.
دکتر حقدوست گفت: ضرورت دارد مشخص شود دانشیار و استاد استاندارد باید چه شاخص‌هایی داشته باشد و شأن معلمی و صاحب‌نظر بودن برای ارتقاء سنجیده شود.

حاج اقای رستمی

حجت الاسلام رستمی عنوان کرد: غفلت آئین‌نامه ارتقاء هیأت علمی در حوزه شاگردپروری
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مورد آئین‌نامه پیشنهادی دانشگاه امام حسین (ع) برای ارتقاء اعضای هیأت گفت: ضرورت دارد به جنبه‌های مثبت این آئین‌نامه پیشنهادی توجه شود.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: موضوعاتی در آئین‌نامه فعلی در حوزه شاگردپروری، وضعیت فرهنگی و تربیتی اساتید مورد غفلت قرار گرفته که این نکته در آئین‌نامه پیشنهادی دانشگاه امام حسین(ع) اصلاح شده است.

دکتر رنجبر عنوان کرد: موفقیت دانشگاه‌های سپاه در الگوی توسعه فناوری بومی

دکتر بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور آموزش عالی

دکتر بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور آموزش عالی با اشاره به الگوی توسعه فناوری بومی، گفت: دانشگاه‌های حوزه دفاعی و سپاه، تنها دانشگاهایی در کشور هستند که الگوی توسعه فناوری بومی و موفق را تبیین و تدوین کرده‌اند.
وی افزود: در سایر دانشگاه‌های کشور بیشتر به مقاله‌نویسی پرداخته می‌شود.
دکتر رنجبر تأکید کرد: دانشگاه امام حسین (ع) با توجه به مأموریت خاصی که برای آن تعیین شده است ماده واحده پیشنهادی بسیار منطقی است که ضرورت دارد تصویب شود.

تأکید دکتر کی‌نژاد بر حاکمیت تعهد در ارتقاء اعضای هیأت علمی

خبر: تصویب آئین نامه جدید ارتقاء اعضای هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع)

دکتر محمدعلی کی‌نژاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه در هیأت عالی جذب اختیارات خاصی برای دانشگاه‌های نظامی لحاظ شده است، گفت: اختیارات شورای عالی انقلاب فرهنگی قابل تفویض نیست.
دکتر کی‌نژاد تأکید کرد: در آیین نامه ارتقاء و جذب هیأت علمی نباید تخصص بر تعهد حاکم شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد ارتقاء اعضای هیأت علمی گفت: باید تعهد بر تخصص حاکمیت داشته باشد، چرا که تخصص در عرض چند سال با مطالعه و تحقیق کسب می‌شود اما تعهد به سادگی به دست نمی‌آید.
پس از بحث و بررسی اعضای جلسه، آئین نامه پیشنهادی ارتقای اساتید دانشگاه امام حسین (ع) با اکثریت آرای اعضا به مدت 4 سال و صرفاً برای دانشگاه امام حسین (ع) به تصویب رسید.
-

 

1399/04/09 - ١٨:٣٥ / شماره خبر: ١١٧٨ / تعداد نمایش خبر: 51
1399/04/09 - ١٨:٣٥ / Code: ١١٧٨ / Number: 51
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 





«نشریات علمی دانشکده»

  فصلنامه مدیریت راهبردی دانش سازمانی          فصلنامه پژوهش‌های مدیریت منابع انسانی          فصلنامه مدیریت اسلامی          فصلنامه علمی پژوهش های راهبردی بودجه و مالی           نشریه علمی پژوهش های مدیریت سیستم

آدرس: تهران - بزرگراه شهید بابایی - دانشگاه جامع امام حسین (ع) - پردیس مرکزی- دانشكده و پژوهشكده مدیریت و اقتصاد

تلفن تماس: 77105823-021    پست الکترونیکی: ckm@ihu.ac.ir

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشگاه جامع امام حسین(علیه السلام) می باشد.
همراهان این صفحه:4224